Life Is A Bitch

Alla inlägg under december 2009

Av lifeisabitch - 22 december 2009 06:54

igår kväll var det -13 o nu e det -6.7 grader..denna vintern e nog den kallaste än så länge.. snart kommer busungen.. e lite nervös faktiskt för jag brukar inte ha henne själv så länge vet inte vad vi ska hitta på men hon säger väl vad hon vill göra.. e ju 3 år o pratar rätt bra..Alla katterna e vakna nu.. konstigt nog..fast de ser sletna ut hehe..kan inte låta bli att tänka på alla de stackars hemlösa både katter o människor.. det e mycket prat nu om att det finns 17 000 hemlösa människor i sverige.. men ingen säger att det finns över 100 000 hemlösa katter.. människorna kan söka hjälp o oftast har de bidragit själva till att hamna i skiten..katterna har inte bidragit till att vara hemlösa de e hemlösa för att det finns idioter som slänger ut dem.. jag fattar inte hur man kan göra så jag skulle aldrig kunna slänga ut mina.. även när jag e så trött på dem så jag vill spy så skulle jag aldrig slänga ut dem.. inte ens nu när det e så kallt får de vara på balkongen för jag e rädd att de ska frysa o sen blir de ju sjukare när de varit där..

men mina tankar går till alla hemlösa både människor o djur..


Av lifeisabitch - 21 december 2009 19:29

fy fasen vad jag mår illa o e helt yr idag med.. kom nu ikväll efter jag vilat på soffan..hatar att känna mig halvkass..

nu e det -13 grader ute fy fasen så kallt.. katterna sover o e så lugna o fina =)

själv hade jag tänkt att kolla på anna ankas jul o sen trauma o sen RAW comedy club.. en riktig tv kväll med andra ord..

imorgon ska jag vara barnvakt från 8.15 till 16.30 till en 3 åring.. hoppas att det går bra hehe.. e ju inte så van vid att ha barn så länge även om jag vill ha barn just nu =)

Av lifeisabitch - 20 december 2009 21:09

nu skriver jag mitt 110 e inlägg i denna bloggen.. tänk att jag redan skrivit så många..har ungefär lika många  besökare varje dag.. vem e ni e ni olika för dag för dag eller läser ni min blogg varje dag? vilket som så e jag glad att n vill läsa =)

 

idag var jag på Väla med vänner.. jag shoppade nötter o godis.. sen handlade jag 10 kg kattmat  royal canin indoor 27..

min bror e för go .. min lilla puma har ju kräkt varje dag nu ett tag så han gav lite av sitt torrfoder till sin katt till mig för att Puma skulle må bättre så nu har jag ca 13 kg torrfoder här hemma.. Puma slängde sig över maten o det gjorde Zorro o Zigge oxå.. hoppas bara Puma får behålla maten inatt, är synd om henne o det e dessutom äckligt att vakna av hennes spyljud..

imorgon jobbar jag sen e jag ledig 2 dagar igen.. skönt schema denna veckan.. sitter o kollar på coyote ugly nu.. jag gillar denna filmen..

Av lifeisabitch - 20 december 2009 09:16

Igår kväll började det snurra o idag fortsätter det, hela världen snurrar, känns som man e aspackad fast man inte druckit en enda droppe..Jag har nog fått luft i mina bihålor så det e därför för jag har ont i mitt huvud oxå idag..

igår var jag på kalas o efter det så var vi ett gäng som åkte o åt kinamat.. det var riktig god mat..idag ska jag till väla en sväng e bara rädd att där e mycket folk.. tänkte köpa en stor säck med torrfoder men jag vet inte om jag vågar om eller om jag ska köpa en 2 kg först för att se så de verkligen äter det för en 10 kg kostar ändå typ 700 kr..men en 2 kg kostar typ 250 kr så egentligen tjänar man på att köpa en stor medetsamma om man räknar ut kg priset..

 

jaja ha det så bra nu ska jag lägga mig en stund igen o hoppas att snurret försvinner..

Av lifeisabitch - 19 december 2009 08:46

Efter mycket velande fram o tillbaka så gick jag hem till honom kl 4 inatt.. han ville verkligen att jag skulle komma, han tom mötte mig i detta kalla vädret.. vi låg o pratade ett tag o sen somnade vi utan att göra nåt alls.. sov tätt ihopa o när hans klockade ringde så vaknade jag låg där i 5 min sen gick jag hem o då verkade det inte som om han ville att jag skulle gå.. o nu pratar vi på msn o han vill att jag ska komma igen... han måste ha slagit i huvudet.. o det rejält.. när han drog sin hand över min så gick det en stöt rakt i magen.. jag e livrädd att falla för honom igen o det sa jag till honom inatt innan jag gick dit att jag tvekar pga det.. han förstod det men ville ändå att jag skulle komma o jag gav med mig... jag ångrar inget o mår bra över att jag gick dit kan bero på att vi inte gjorde nåt som jag borde ångra..

 

Av lifeisabitch - 19 december 2009 03:27

jag vill inte mer jag orkar inte längre....

Av lifeisabitch - 18 december 2009 17:59

äntligen är denna jobbeveckan över.. har varit ute o kasat  rundor i jobbet 3 dagar i rad nu så det var skönt att slippa köra mer nu när jag ställde bilen..jag tycker att snö e fint när man slipper vara ute i det men nu e det enbart jobbigt när det e så satans halt ute..

ikväll skulle jag egentligen på sexparty men jag pallar inte... så det blir väl en tradig hemma kväll som vanligt.. jag känner idag att mitt humör inte e på topp.. e arg men jag vet inte varför e ledsen o vet inte varför... har en brinnande ilska inom mig som vill komma ut.. borde kanske gå ut i skogen o bara skrika tills rösten tar slut gråta tills tårarna torkar ut... så kanske min glada livsenergi kommer fram igen, den som har lyst med sin frånvaro så länge..

jag försöker vara positiv o ingen anar hur det e innerst inne men tankarna maler o hjärtat gråter men munnen ler o ögonen glittrar..

livet känns hemskt o jag vill inte riktigt vara med längre men sen vill jag inte lägga mig ner o dö heller.. jag vill bara att själen ska få ro o hjärtat lagas o hjärnan ska glömma allt hemskt som hänt...

 

 

 

 

 

 

 


 

Av lifeisabitch - 17 december 2009 09:22

idag e det -8 grader ute.. jobbade igår kväll o fy vad halt det var o det snöade hela tiden.. idag jobbar jag mellan 13-22..katterna vill ut på balkongen men det e alldeles för kallt för dem..

har inte riktigt tid att blogga ska köra härifrån redan vid 12 tiden eftersom det tar så lång tid att köra till jobbet när det e sånt här väder.. men ha en bra dag allihopa

Ovido - Quiz & Flashcards