Life Is A Bitch

Alla inlägg den 22 juli 2010

Av lifeisabitch - 22 juli 2010 18:32

Idag har jag bara slappat. laddar batterierna inför jobbehelgen som börjar imorn.. idag fick jag en dikt av en kille o han pratade om hur mycket han tyckte om mig o så.. klart det var roligt men ändå känns det som om han har nån baktanke med det hela.. kanske bara jag som e för mycket på min vakt.. orkar inte grubbla på det..blir ändå inte klokare

Av lifeisabitch - 22 juli 2010 06:39

Idag vaknade jag av mig själv vid halv 6. sen kunde jag omöjligt somna om var så himla varmt i sovrummet..2 av 3 katter e ute på balkongen. det e faktiskt Puma som e inne för en gångs skull, hon ligger här på databordet brevid mig.

Igår umgicks jag med kompisar o det var roligt  som alltid. har de bästa kompisarna =).

Tänkte jag skulle berätta lite om mina katters bakgrund.De har ju olika bakgrunder hela högen .

 

Puma är min "gamling" på ca 7 år. För 6 år sen flyttade jag hit och jag ville ha ett djur men jag visste inte vilket, efter 3 veckor en kall oktoberkväll var mina kompisar och grannar på väg hem från andra sidan av byn. Puma fick syn på dem o bestämde sig för att följa efter dem. Hon var hemlös. Eftersom mina kompisar inte kunde behålla henne så kallade de på mig de vet att jag älskar djur. jag tyckte hon var jätte söt men jag tvekade, jag hade bara bott i lägenheten i 3 veckor o visste knappt hur min ekonomi o allt såg ut. Men jag kunde bara inte med att slänga ut henne så jag fick låna kattsand o kattmat av en kompis som hade katt den kvällen och Puma flyttade in. ingen saknade henne i byn så hon fick stanna. jag var ingen kattmänniska från början jag hade alltid velat ha en hund. Puma väckte mig på nätterna o grävde upp mina blommor men på nåt sätt så lärde vi oss att leva med varandra och min kattkärlek växte fram. Hennes personlighet är att hon e en lugn o harmonisk katt. Hon vill absolut inte vara i famnen o blir lite grinig om jag lyfter henne. Hon är en sån katt som bara e där,Hon vill kela på golvet eller akvariet. Hon var en riktig klätterapa när hon var mindre, uppe o balanserade på dörrarna o hatthylla o överallt där hon kom upp. Hon är otroligt nyfiken o orädd. När hon var liten var hon jätte skygg men hon har lärt sig nu att människor e inte farliga, om jag e lugn med mina gäster så e hon det, hon är en liten tänkare o ibland kan man riktigt se hur hon tänker.

Ungefär 1 år senare ändrades mina arbetstider o jag började jobba mer o jag märkte att Puma tyckte det var tråkigt att vara själv. min kompis föräldrars granne hade fått kattungar o jag bestämde mig för att köpa en av dem.De sa att de skulle bli långhåriga och jag fastnade för en liten grå pojke.Han var störst i kullen. Efter ett tag konstaterades att de inte blev långhåriga men då hade jag redan fastnat för Zorro som jag döpte honom till. Puma mottog honom med öppna famnen o de blev bästa vänner. Zorro e så otroligt vacker med sina gröna ögon och sin mjuka gråa päls som e längre på magen. Folk tror ofta han e en russian blue. Jag köpte honom för 100 kr och han blev som sagt 5 år igår.Zorros personlighet är att han e lite agressiv och handlar först o tänker sen, han är kelig o "mammig" han följer mig som en skugga. Han e glad för det mesta, Han har otroligt kort stubin och han blir tvärilsk medetsamma. Han e ingen knäkatt utan tycker om att ligga brevid mig i soffan tätt intill o sova.Han är lite räddare av sig o kan bli rädd för det mesta. Han är väldigt impulsiv o kommer på senare att ops detta var inget bra

 

Zigge e minstingen på ett år. Jag vet inte varför tanken väcktes att jag skulle ha ytterligare en katt. Jag började gå in på KKS hemsida och efter ett tag hittade jag honom.Hans historia rörde mig. han och hans syskon hade blivit dumpade i skogen, de hittade hans syskon först o några dagar senare hittade de även honom och när de sammanförde honom med sina syskon så var han så lycklig så det var vad han hette när jag hämtade honom. jag visade honon omedvetet många gånger för min bästa kompis och hon sa att du verkar vilja ha honom för du visar honom ofta. Jag velade fram o tillbaka men till slut lämnade jag in en adoptionsansökan. Dagen efter ringde förmedlaren upp mig o sa om jag ville ha honom så var han min. Jag körde upp till Sölvesborg och hämtade honom.  Jag kommer ihåg när jag fick honom i min famn första gången han kröp upp till mitt ansikte o gav mig en puss på kinden o började spinna.Han ville absolut inte vara i transportburen och skrek nåt fruktansvärt så jag fick ta ut honom o ha honom i min famn. då lugnade han sig. Zigge är ett litet bustroll och han e den enda av mina katter som klättrat upp i gardinerna som liten. Han är alltid glad o spinner jämt, Han e kelen men har inte tid att kela för det finns så mycket annat bus man kan hitta på ..Han är rädd för människor han inte känner o den enda han verkar lita på e mig. så när det kommer gäster hit så ser man inte röken av honom. hans favoritplats är att sova under badkaret.

 

så det var lite om mina älsklingar som jag delar varje dag med.

Ibland är det tufft att ha katt men det e helt klart värt det. Jag tror att man kommer långt med tålamod o kärlek. man ska vara beredd på att det e jobb med att ha katt och att det kostar pengar.

Katter är inga soffkuddar som bara ligger o ser fina ut hela dagen. Ibland kan de inte sova på natten o då får inte jag heller sova så mycket. Kattungar e jätte söta men de e otroligt jobbiga emellanåt, de har så mycket energi så de ibland inte vet var de ska göra av den. Jag tycker att man ska tänka sig för innan man skaffar en katt. Jag fick puma på ett impulsivt sätt och det gick bra men om jag hade fått göra om det idag så hade jag väntat med katt o läst på innan jag skaffade en för jag kunde absolut inget om katter..

Ovido - Quiz & Flashcards