Life Is A Bitch

Alla inlägg den 21 juli 2010

Av lifeisabitch - 21 juli 2010 09:42

Idag blir Zorro 5 år.. Tänk vad tiden går fort och vad mycket han o jag har gått igenom. Hans liv började med att han togs för tidigt från sin mamma var bara 8 veckor men på den tiden visste jag inte bättre. han var den busigaste kattungen o han var så otroligt söt i sin ljusgråa päls.. Puma o han blev genast vänner o hon såg sig som en mamma till honom som skulle uppfostra honom..

Hans liv har oxå kantats av sjukdomar o ni kan tro att jag har suttit många gånger med honom i famnen o gråtit av rädsla att förlora honom..Veterinärbesöken var en pärs för oss. Han var arg o slogs för sitt liv o jag fick kämpa för att lugna honom. Kommer särskilt ihåg när Zorro hade hög feber o var nästan okontaktbar. Jag gick med honom till veterinären och han var slö men så fort veterinären kom så slogs han o kämpade.. veterinären sa att jag fick lugna honom så de gick ut o då kollapsade min lille pojke i min famn. Jag strök honom över pälsen o sa var nu en snäll pojke.. när veterinären ville ha ett blodprov så rev Zorro isönder hästfilten o då gav veterinären upp o sa att min lille kämpe skulle få pencillin för det gick inte att konstatera varför han blivit sjuk.. Tack o lov har han inte insjuknat i feber sen dess..Sen när Zigge kom så blev både Puma o Zorro smittade av chlamydia.

Zorro älskar att prata o jamar alltid. Han tycker om Zigge men ibland går den lille han på nerverna det märks o då går han runt o morrar. Zorro har ett hett temperament o morrar o väser när han inte vill nåt. Ibland när jag ska hämta in honom från balkongen så kan han morra jätte högt o protestera.hehe undrar vad mina grannar tänker? När han var yngre så bet han mig men nu har han lugnat sig o han låter mest. Av alla mina tre katter så e Zorro den keligaste. Jag brukar säga att han e "mammig"

Zorro och jag har alltid haft ett speciellt band..När jag e ledsen så kommer han o lägger sig tätt intill.. När jag tittar på tv så ligger han alltid brevid mig i soffan. Han vill alltid vara nära mig. Jag älskar honom o jag vet att han älskar mig.

 

Dagen firas med att de fick aborre mjau tetrapack imorse så nu e alla 3 mätta o belåtna

 

Så återigen Grattis min Älskling Matte älskar dig så otroligt mycket   

Ovido - Quiz & Flashcards