Life Is A Bitch

Alla inlägg den 18 juli 2010

Av lifeisabitch - 18 juli 2010 18:53

I fredags åkte jag o några kompisar upp till Öland.. vi hade med oss tält o grejor men ej bokat nån sovplats..Vi har alltid velat bo på Böda Sand så vi körde hela vägen upp dit o vilken tur de hade en tältplats.. när killarna skulle få upp tältet skrattade jag o J så vi höll på att ramla omkull.. vi gick runt på campingen o konstaterade rätt snabbt att Böda var inte så skoj som vi trott.. När vi skulle sova så kändes det som att sova på asfalt stenhårt.. helt vingabröten när man kom upp.. ner med tälten för ett mega stort åskväder drog in.. o Öland som alltid skryter med solsken.. vi hade inte så mycket bensin o vi fastnade i en skitlång bilkö. varenda mack vi såg hade slagits ut av åskan o paniken över att få soppatorsk växte sig fram.. vi körde typ 1 mil  med visaren nere på det röda innan vi äntligen kunde tanka i borgholm.. ut i bilkön igen.. S ringde saxnäs men då fick han inte boka för alla var inte 25 år hmm.. så J ringde o då fick hon boka en tältplats medetsamma.. könsdiskriminering? vi träffade S morfar o var i hans fina hus ..( han grundade Ölandsdjurpark) sen när åskan lugnat sig så drog vi oss mot Saxnäs o där fick vi en fin plats jätte nära havet.. upp med tältet igen o denna gången gick det smidigare.. på kvällen satt vi o åt pizza o hade live musik o utsikt över havet.. =) så jädra fint.. om vi tyckte marken var hård i Böda så var det inget jämfört med Saxnäs.. herrejisses vad ont det gjorde o sova..Myggen har varit aktiva vill jag säga hela min högra fot e full av bett.. kliar så in i bomben

idag var vi i Kalmar en sväng o egentligen skulle S morfar bjuda oss på middag men han fick förhinder =(.. så vi beslutade oss för att åka hemåt.. bilen började uppföra sig märkligt skakade o hade sig.. S kollade bilen men hittade inget. J sa att det kändes som punktering men så klart vet ju inte vi tjejer nåt om bilar.. så det röstades ner.. det blev konstigare o konstigare o plötsligt så explderade däcket mitt uppe på en hög bro.. på en 2 till 1 väg.. tur att det hände på 2 vägen.. J:s lillebror ringde 112 för vi stod så olämpligt  ( hög hastighet o mycket trafikerad väg)till så de skickade en stor polisskåpbil som ställde sig med blåljusen bakom oss så S kunde byta däcket utan att riskera att bli påkörd. kändes som man varit nära en näradöden upplevelse. Jag o J fick absolut inte lämna bilen o jag kan ju säga att vi hade ingen lust att sitta där..däcket böev bytat o vår färd hem fortsatte utan problem.. denna helgen har varit så himla rolig o man har verkligen varit ute på äventyr.. tyvärr blev där inga bilder för jag glömde att fota hehe..Nu ikväll ska jag nog bara ta det lugnt o kolla på tv..har ju levt nära 3 dagar utan el.

Ovido - Quiz & Flashcards