Life Is A Bitch

Alla inlägg under augusti 2010

Av lifeisabitch - 2 augusti 2010 08:19

Idag vaknade jag mega tidigt igen..Katterna e vakna o de har fått lite burkmat- mjau nötfärs.. de brukar mest äta torrfoder men då o då ger jag dem blötmat när de varit extra snälla ett tag hehe.

Jag har funderat fram o tillbaka om skäggagamens namn o jag har fastnat för Alvin så det blir det nog..ville ju ha på C för att de andra ödlorna heter Cleo o Citrus men han e ju inte samma ras som dem så då behöver inte deras namn matcha.

sen tänkte jag att jag skulle döpa honom till nåt på P för då hade jag haft 2 djur med samma bokstav i början. men där var inga namn jag ville ha o när jag tittar på honom så dyker Alvin upp hela tiden så det får det bli.

Idag ska jag på möte på jobbet i nån timme..sen e jag ledig tills fredag igen. Mamma o pappa skulle komma o kolla på ödlan nån kväll.. i början var mamma arg varje gång jag skaffade ett nytt djur men nu har hon nog vant sig hehe..

ska lägga mig o titta på tv i sängen nu för det var längesen jag gjorde det..

Ha en bra dag allihopa =)

Av lifeisabitch - 1 augusti 2010 17:36

Jag har sålt akvariet som jag hade fiskar i idag..400 sålde jag det för o det var oxå summan jag köpte skäggisen för så jag har ju inte förlorat några pengar på att köpa han om man ser det så =)

Syrsan som rymde i morse blev inte långlivad för mina katter e bra jägare.. de kom inte åt den men de la sig i en ring utanför min tv möbel så jag fattade rätt fort att den var där så jag tog fram dammsugaren o dammsög upp det lilla äcklet... sen slängde jag dammsugarpåsen ( den var ändå full)

Tack mina pälsingar  för ett agerande så jag fick död på det otäcka krypet =)

En skäggagam e inte svår att ta hand om. Jag matar honom just nu med syrsor som jag tar med en stor grilltång typ eftersom de e för snabba för honom i terrariet och de måste doppas i kalk för han behöver det för han växer mycket.. Det finns jätte många bra sidor på nätet om man googlar skäggagam.. Jag tycker att man ska läsa på innan o se om det verkligen e ett djur som passar en.. som med alla djur..ödlor o sånt äter ju syrsor o larver o sånt o det e inte alltid så skoj att ha hemma..syrsorna för ett jädra väsen emellanåt..En vuxen skäggagam äter mest grönsaker men han här e inte fullvuxen än så han äter mest syrsor. jag lägger in färska grönsaker varje dag men det e inte mycket han äter av det..

nu ska jag laga mat idag ska jag äta kött ,potatissallad o grönsaker =) mumsfilibabba

Av lifeisabitch - 1 augusti 2010 11:15

Fy fasen mitt hjärta slog i hundranittio och jag skrek så katterna vaknade.. vad har hänt undrar ni? En Syrsa rymde när jag skulle mata skäggisen som jag fortfarande inte kommit på nåt namn till.. o nu e den lös här hemma o jag e livrädd.. snacka om att ha löjlig fobi..Den dör ju förr eller senare eftersom den inte klarar sig här ute utan mat o så..Jag hoppas bara att mina katter får tag i den.. att de visar hur duktiga jägare de e..

I eftermiddag kommer någon o köper mitt akvarie så man kan säga att skäggisen inte kostat mig nåt.. jag köpte honom för 400 kr med terrarie o allt o säljer mitt akvarie för 400 kr.. ibland ska man ha tur.. så jag tänkte efter det så ska jag iväg o handla lite sallad o sånt till skäggisen o kattsand.. bunkra upp ett stort lager så jag slipper köpa det hela tiden..

Vill ni hjälpa mig med vad skäggisen ska heta..

här e namnförslagen

  • Ciro
  • Cozmo
  • Crimson
  • Cade
  • Carter
  • Cato
  • Cody
  • Cyrano

Vilket e finast?

Ovido - Quiz & Flashcards