Life Is A Bitch

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av lifeisabitch - 3 februari 2010 19:55

Jag har roat mig med att sova nu i eftermiddags o " mammagrisen" Zorro har sovit hos mig på min arm.. Nu ikväll tvingade jag i honom 2 tabletter till så han e lite surig nu men det går över.. Han har varit orolig o ledsen idag oxå o jamat efter mig hela tiden..lille stackare.. Zigge busar som alltid o Puma har varit kelen nu ikväll..

Jag vägde dem idag o Zorro vägde 7.8 kg han har gått ner 3 hg sen förra månden.. Puma vägde 4.4 kg o hon står stilla i sin vikt.. Zigge väger 3.6 kg..han har gått upp 2 hg sen förra månaden.jag vet inte hur mycket ungkatter ska gå upp i månaden men han har så mycket energi så han springer av sig det mesta...Nu ska jag kolla på lyxfällan o sen andra avenyn.. Illamåendet e verkligen jobbigt o jag har kramper i magen o underlivet o mega trött hade lätt lagt mig för natten nu..men ska kämpa så ja e uppe ett tag till annars vaknar jag mitt i natten..

Av lifeisabitch - 3 februari 2010 11:46

Igår jobbade jag kväll o det var sånt dåligt väder så jag fick köra hem till mamma o pappa o sova där.. när jag körde hem imorse så mådde jag sjukt illa.. efter mycket velande fram o tillbaka så sjukanmälde jag mig.. jag mår illa o e helt slut i kroppen känns det som..får vila upp mig dessa dagarna så jag orkar jobba helgen..

Eftersom Zorro spytt en massa så ringde jag veterinären igår.. jag berättade läget o att Zorro inte mådde bra för han var så hängig o orolig.. Jag fick order om att sluta ge han ronaxan o  börja ge honom synulox istället så det ska han äta nu i 7 dagar 2 gånger om dagen.. var så skoj för veterinären hade inte skickat receptet så hon på apoteket ringde dem o fick prata med en annan veterinär o då frågade dem hur mycket zorro väger o när jag sa 8 kg tog det en stund men sen kom det e du säker på att han väger det. o Jag bara ja.. hon på apoteket då e han en stor katt.. o jag bara hehe japp..så hon frågade om han var bonnkatt eller raskatt o jag bara bonnkatt men hans pappa var stor o långhårig så han har ärvt storheten därifrån..Puma spydde en massa idag men hon har inte spytt så ofta som Zorro så hon har nog inte utvecklat nån allergi..

Känns inte så kul att torka kattspyor hela tiden när man mår jätte illa men det e ju en del av att vara kattägare.. det e inte bara roligt att ha djur utan en massa ansvar oxå.. det är så roligt att se att Zigges ögon e så klara o fina.. Idag ska jag bara vila o mysa med dem.. de var glada när jag kom hem imorse men det förbyttes i ilska när jag fick tvinga i dem medicinen..önskar de hade förstått att jag gör det för deras skull...

Ovido - Quiz & Flashcards