Life Is A Bitch

Av lifeisabitch - 20 juli 2010 06:03

Snart e det tid att sticka till jobbet igen.. det e riktigt segt att vara tillbaka efter en veckas semester.. e inte van att gå upp klockan 5 dete  ju nästan då jag har lagt mig på semestern..

idag verkar det bli en solig o varm dag. ska jobba till 14.30 sen ska jag tvätta kl. 17 det behövs verkligen för mina kläder börjar ta slut. gick ju en hel del kläder på Öland. katterna e ute på balkongen o myser.. har lagt ut mitt akvarie på blocket.. hoppas jag får det sålt så jag kan köpa min skäggagam..

ha en bra dag =)

Av lifeisabitch - 18 juli 2010 18:53

I fredags åkte jag o några kompisar upp till Öland.. vi hade med oss tält o grejor men ej bokat nån sovplats..Vi har alltid velat bo på Böda Sand så vi körde hela vägen upp dit o vilken tur de hade en tältplats.. när killarna skulle få upp tältet skrattade jag o J så vi höll på att ramla omkull.. vi gick runt på campingen o konstaterade rätt snabbt att Böda var inte så skoj som vi trott.. När vi skulle sova så kändes det som att sova på asfalt stenhårt.. helt vingabröten när man kom upp.. ner med tälten för ett mega stort åskväder drog in.. o Öland som alltid skryter med solsken.. vi hade inte så mycket bensin o vi fastnade i en skitlång bilkö. varenda mack vi såg hade slagits ut av åskan o paniken över att få soppatorsk växte sig fram.. vi körde typ 1 mil  med visaren nere på det röda innan vi äntligen kunde tanka i borgholm.. ut i bilkön igen.. S ringde saxnäs men då fick han inte boka för alla var inte 25 år hmm.. så J ringde o då fick hon boka en tältplats medetsamma.. könsdiskriminering? vi träffade S morfar o var i hans fina hus ..( han grundade Ölandsdjurpark) sen när åskan lugnat sig så drog vi oss mot Saxnäs o där fick vi en fin plats jätte nära havet.. upp med tältet igen o denna gången gick det smidigare.. på kvällen satt vi o åt pizza o hade live musik o utsikt över havet.. =) så jädra fint.. om vi tyckte marken var hård i Böda så var det inget jämfört med Saxnäs.. herrejisses vad ont det gjorde o sova..Myggen har varit aktiva vill jag säga hela min högra fot e full av bett.. kliar så in i bomben

idag var vi i Kalmar en sväng o egentligen skulle S morfar bjuda oss på middag men han fick förhinder =(.. så vi beslutade oss för att åka hemåt.. bilen började uppföra sig märkligt skakade o hade sig.. S kollade bilen men hittade inget. J sa att det kändes som punktering men så klart vet ju inte vi tjejer nåt om bilar.. så det röstades ner.. det blev konstigare o konstigare o plötsligt så explderade däcket mitt uppe på en hög bro.. på en 2 till 1 väg.. tur att det hände på 2 vägen.. J:s lillebror ringde 112 för vi stod så olämpligt  ( hög hastighet o mycket trafikerad väg)till så de skickade en stor polisskåpbil som ställde sig med blåljusen bakom oss så S kunde byta däcket utan att riskera att bli påkörd. kändes som man varit nära en näradöden upplevelse. Jag o J fick absolut inte lämna bilen o jag kan ju säga att vi hade ingen lust att sitta där..däcket böev bytat o vår färd hem fortsatte utan problem.. denna helgen har varit så himla rolig o man har verkligen varit ute på äventyr.. tyvärr blev där inga bilder för jag glömde att fota hehe..Nu ikväll ska jag nog bara ta det lugnt o kolla på tv..har ju levt nära 3 dagar utan el.

Av lifeisabitch - 16 juli 2010 10:18

Nu kommer jag vara frånvarande i drygt 3 dagar.. ska iväg o tälta... lovar att återkomma med info om tältningen o kanske lite foto =)

Av lifeisabitch - 15 juli 2010 16:33

har jag köpt en dänkeflaska.. för nu e det krig mellan mig o den lurviga bollen här hemma som ibland lyssnar till namnet Puma..

Hon håller på varenda natt o bråkar med min rullgardin så jag inte kan sova... grr blir irriterad på henne... så om hon försöker igen så får hon en stråle vatten på  sig....

jag gick o la mig igår vid 1 o hon började vid 5 o gav sig inte o jag skulle upp kl 7.30 så jag kan lova att mina ögon blödde när jag fick masa mig ur sängen.. skulle följa med en kompis o fylla på hennes AC.. lite pinsamt, men tydligen så var där en knapp man skulle trycka in så sattes AC:n igång.. jag o hon hade ingen aning om det när han sa det till oss.. vi låtsades som vi hade stenkoll hehe.. säger då det när det gäller bilar så e jag helt blåst..

o det tar faktiskt de flesta killar förgivet att man e oxå..

får snart packa o städa lite här hemma.. ska ju på friluftsliv till Öland imorn o hela helgen... spännande på ett sätt eftersom vi inte har nånstans att sova eftersom man inte kunde förboka camping... Livet e ett äventyr hehe...

Av lifeisabitch - 14 juli 2010 18:09

Idag har jag varit på stranden, så skönt att bada var längesen jag badade i havet för jag har vägrat att visa mig i badkläder.. ibland e man löjlig.. folk ska ju skita i hur man ser ut o det gör de oxå, för inte lägger jag märke till hur andra ser ut så varför skulle folk kolla in mig? Jag har bränt mig som fasen på armarna o ryggen o ansiktet så det känns som eld.. ändå smörjde jag in mig.. jaja vill man vara brun får man lida pin ...Zigge hade sån energi imorse så jag blev trött bara jag tittade på honom.. det var bara ca 20 grader då så hans energi var på topp.. han slogs med Puma o Zorro så det blev arga skrik här hemma..orka sånt klockan 8 på morgonen..mitt morgonhumör e inte i topp om man säger så..

Av lifeisabitch - 13 juli 2010 23:15

Idag har det varit en underbar dag.. umgåtts med J hela dagen o vi var nu ikväll i Pälsjö.. så romantiskt o för första gången på länge så kände jag mig SÅ ensam... där var massa kärlekspar o jag kände ett sånt slag i magen att jag satt här helt själv o kollade på solnedgången.. visst mina kompisar var med men jag saknade en kille som höll om mig o som jag e kär i..

en kille jag dejtade ett tag har börjat skriva till mig på en dejtingsida o när han skrev så började mitt hjärta värka av längtan efter honom.. vi bråkade hela tiden men jag kan inte släppa honom.. eller mitt hjärta verkar inte kunna släppa honom.. när jag satt i pålsjö så var det han jag tänkte på.. Han jag saknade...Fattar inte vad mitt hjärta vill o jag fattar inte varför jag blev så ledsen nu ikväll...jag som varit så kall nu ett tag, har jag plötsligt släppt igenom känslorna? Lyssnar på lugna låtar men jag kan inte gråta.. mina tårar e slut för längesen.. men ikväll hade jag behövt gråta ut rejält....

Ett gammalt gammalt ex pratade jag med inatt o han kallade mig kall... Han sa att jag hade förändrats, han undrade var den tjejen var som han kände... Jag sa till honom att den tjejen e död..Hon jag var som 18 åring finns inte längre.. Livet e hårt o jag har blivit hård.. Han sa att man såg snällheten i mina ögon.. jag sa tittar du närma så ser du att ljuset har sloknat i dem..Det kändes jobbigt att han kallade mig kall... jag e inte det egentligen det e skalet jag har som skydd som e kallt.. under e jag samma snälla, goa o kärleksfulla tjej som jag alltid varit men jag låter ingen komma in..

Om man ser mig i ögonen så ser man en sorgsenhet därför kollar jag nästan aldrig folk i ögonen.. vill inte att de ska se att de ska förstå...

Av lifeisabitch - 12 juli 2010 08:39

Idag e första dagen på min semester vecka.. så jädra skönt. igår jobbade jag kväll o det var seriöst kvällen från helvetet.. började med att det fattades personal o ingen vikarie kunde så jag ringde till nån som hade semester men som alltid ställer upp.. cheferna kommer halshugga mig men jag hade inget val..den larmade det som fan o det var 33 grader varmt.. jag var helt genomsvett o varm när jag skulle gå hem.. jobbade över igår igen..sen när jag kom hem hade jag sån överskottsenergi så jag ramlade inte isäng förräns kl halv 2 inatt.. Puma har bråkat med min rullgardin några gånger inatt så jag har sovit ryckit.. klockan är nu 8.30 och det är 23 grader redan..jag är ingen sommarmänniska o denna värmen e rena tortyren för mig..katterna e varma o slöa på dagen men när det svalnar av så e det minsann fart på dem...

ska göra mig iordning nu ska hem till min mamma några timmar idag.. lovade henne för ett tag sen att vi skulle umgås.. egentligen skulle vi till kristianstad men det e alldeles för varmt för det..

Av lifeisabitch - 11 juli 2010 10:01

Asså nog för man ska vara glad att det e sommar o allt men 28 grader när klockan är halv 8 känns inte okej.. igår var det över 30 grader när jag jobbade o synd o säga att jag var varm.. när jag kom hem hade jag sån fruktansvärd huvudvärk som inte gick över vad jag än gjorde.. jag provade med en kall handduk, värmekudde, voltarentablett inget hjälpte så jag gav upp klockan 22 o la mig för att sova... egentligen skulle jag umgåtts med 2 vänner men dels e båda gravida o dels e de par typ så hela kvällen hade gått åt att höra dem jämföra sparkar o magar o sina graviditeter.. asså det e kul att de e gravida men inte så kul när man inte själv e gravid o man hade önskat att man e det mest av allt i världen, att sitta o lyssna en hel kväll på dem..då o då hade man väl fått tillslängt sig träffar du inte nån? när man då svarar nej så ser man den där medlidsamma blicken o så hör man du kommer säkert oxå träffa nån.. eller den bästa repliken blir du inte oxå sugen på att skaffa barn? Alla som känner mig det minsta vet att jag verkligen vill ha barn nu men eftersom jag inte hittat nån att skaffa dem med så går det ju inte..

så jag skickade ett sms o sa att jag mådde skit o kom inte.. jag ljög ju inte eftersom jag hade fruktansvärt ont i huvet o magen.. idag mår jag bättre men e trött som fasen.. sista jobbedagen idag innan jag har semester en vecka..så skönt ska det bli.. imorgon ska jag hitta på nåt med min mamma.. vi ska en trip till Kristianstad..se om jag kan lura in henne i en reptilaffär hehe..